23 oktober 2020
Dit bericht is een waarschuwing om extra alert te zijn op reclame voor psychische problemen, met name in deze periode met maatschappelijke effecten van corona. En sinds 22 oktober jl. ook vanwege een luxe digitale “glossy” over ADHD die op het internet is verschenen. Directe medicijnreclame is in Nederland niet toegestaan, reclame voor ziekte mag wel. Over wetenschappers met een geprogrammeerd brein en de belangen van farmaceutische bedrijven.
WHO en covid-19
De WHO (World Health Organisation) had 10 oktober jl. op “World Mental Health Day” een uitgebreid on-line programma waarbij het belang van “mental health” op de voorgrond stond. Op zich is dit een belangrijk onderwerp, maar helaas zijn te veel deskundigen op het gebied van geestelijke gezondheid geprogrammeerd om te denken in termen van breinziekten en medisch ingrijpen in het brein. Voor de gevaarlijke consequenties daarvan verwijzen wij naar naar diverse info op deze website en elders.
16 oktober jl. verscheen een wetenschappelijk rapport met de titel “Suïcide Prevention in the COVID-19 Era Transforming Threat Into Opportunity”. Het rapport noemt symptomen van depressie, angst en zelfmoordgedachten. De auteurs noemen betrokkenheid met 2 farmaceutische bedrijven.
https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/fullarticle/2772135
In dit na-gekomen bericht, een noodroep van een psychiatrie-kritische groep uit Australie, is te lezen dat het bovengenoemde al aan het gebeuren is: antidepressiva voor kinderen die angst en somberheid ervaren vanwege de corona-lockdown. (oktober 2020) https://www.psychwatchaustralia.com/post/melbourne-s-covid-spike-in-antidepressant-use-may-trigger-suicides-by-children-and-adolescents
ADHD
22 oktober jl. verscheen op de website van vereniging Impuls en Woortblind een digitale adhd-“glossy” over adhd. Alle mogelijke promo wordt uit de kast gehaald om het onderwerp adhd te promoten. 23 oktober treffen wij op de pagina Nieuws en Evenementen de oproep ”Hoe kom ik nog aan 2,5 mg dexamfetamine voor ADHD?”. Dexamfetamine is een drug die in de Tweede Wereldoorlog een belangrijke factor was bij o.a. het welslagen van de Duitse blitzkrieg.
https://www.impulsenwoortblind.nl/
De digitale vormgeving is betaald door het Duitse farmaceutische bedrijf MEDICE https://www.medice.nl/
Voor het farmaceutische aspect verwijzen wij o.a. naar de uitstekende reportage van KRO-Brandpunt van oktober 2014 met de titel Pillen via de achterdeur, die helaas niet meer beschikbaar is bij de KRO, maar wel hier:
https://youtu.be/KyXWud8tulc
OCT